Altså, det å lukke et kapittel og bestemme seg for å starte et nytt, det har satt i gang tankemølla altså.
Så jeg lurer på om du har lyst til å bli med på en reise. Altså, ikke feriereise, men mer en kunnskapsreise.
Og grunnen til at jeg kaller det en reise er at jeg ikke helt vet hvor jeg skal. Jeg har bare en idé om retningen og hva jeg reiser bort fra.
Fordi jeg begynner jo å innse at måten vi jobber med markedsføring og innholdsproduksjon på…er litt gammeldags.
Jeg tror vi må begynne å tilpasse kommunikasjonen til å selge på den måten vi selv ønsker å kjøpe. For hvor interessert er du egentlig i å få postkassen full av reklame, se pre-roll annonser før du får se videoen du egentlig har klikket på, eller bli jaktet av retargeting annonser lenge etter du har kjøpt produktet de annonserer for.
Jeg føler jeg vasser i 3 for 2 tilbud, black friday tilbud, black week tilbud, førjulstilbud, romjulstilbud, nyttårssalg og januarsalg, crazy days, elleville dager, høstsalg, shop till you drop, megatilbud, halv pris på halv pris, påskesalg, valentines, singles day, sommersalg, back to school salg, prisras, superuke, halloween, cyber monday, morsdag, farsdag, bestemordag, tippoldemordag, søstra til kusina til tanta til… du skjønner poenget.
Jeg tenker det er på tide å kaste denne tankegangen. Jeg tenker det er på tide å la historiefortellingen få plass. Begynne med markedsføring 2.0. Så derfor tenker jeg å starte norges første historiefortellingsbyrå. Hvor målet er veldig enkelt, å hjelpe deg og din bedrift til å bli en helt rå historieforteller.
Hva skal man bruke et historiefortellingsbyrå til tenker du kanskje?
Vel, hvis du vil bli synlig i kanaler du ikke betaler noe for, da trenger du et historiefortellingsbyrå. Hvis du vil lære hvordan du forteller historier, hvis du produserer selv, men trenger en sparringspartner, hvis du vil ha noen som gjør alt for deg, da trenger du et historiefortellingsbyrå.
Denne videoen ble opprinnelig publisert på LinkedIn.